دانستنی هایی درباره خرید انگشتر فیروزه

جواهرات و سنگ های قیمتی

خرید انگشتر نقره مردانه دست ساز


دانستنی هایی درباره خرید انگشتر فیروزه

ا

 

در هنگام خرید انگشتر فیروزه باید به دنبال چه چیزی باشید؟

 

از آنجا که سنگ فیروزه یک سنگ مبتنی بر آب است که در میان سنگ های دیگر شکل می گیرد، شما همیشه قطعه ای از سنگ اصلی را درون سنگ فیروزه مشاهده خواهید کرد.

 

در مقایسه با الماس، فیروزه بسیار متخلخل است زیرا دارای مقدار کمی آب است. به طور کلی برای خرید انگشتر فیروزه به  یاد داشته باشید، فیروزه نیاز به یک سری فرایند دارد تا رنگ آن را افزایش دهیم و آن را برای ساخت جواهرات مناسب سازیم.

 

همیشه از فروشنده این سوال را بپرسید که قبل از خرید سنگ چه فرایندی برای پردازش آن بر روی آن انجام گرفته است.فیروزه ی طبیعی بسیار گران قیمت تر از نوع پردازش شده ی آن است و شما باید این اطمینان را حاصل کنید که برای خرید انگشتر فیروزه هزینه ای بیش از آنچه که ارزش آن را دارد پرداخت نمی کنید.

 

 

به طور کلی، یک سنگ طبیعی دارای گوناگونی رنگی به شدت متفاوتی است و حدودا هیچ دو سنگ یکسانی را نمی توانید پیدا نمایید، در حالی که نمونه تقلبی آن بسیار ظریف و بی نقص است.

 

به خاطر داشته باشید که فروشندگان از نظر قانونی مجبورند تمام فاکتورهای مربوط به فیروزه ای که آنها به فروش می رسانند را افشا کنند و همچنین این نکته را متذکر شوند که آیا سنگ اصل است و یا خیر.

 

انگشتر فیروزه

انواع سنگ فیروزه

 

برای خرید انگشتر فیروزه را می توانید در انواع مختلف سنگ های آنرا مشاهده کنید، از جمله:

 

·         سنگ فیروزه طبیعی

 

هیچ تغییری در این سنگ انجام نمی شود. آنها را قبل از قرار دادن درون جواهرات، برش می دهند، شکل آنها را به فرم دلخواه در آورده و آنها را جلا می دهند و درهنگام خرید انگشتر فیروزه به آن توجه داشته باشید.

 

فیروزه ای طبیعی هنگامی که در معرض مواد روغنی، نور، مواد شوینده و عرق بدن قرار می گیرد، رنگ خود را تغییر می دهند. باید متذکر شوم این نوع از  فیروزه نیز گران ترین نوع این سنگ است با توجه این ویژگی شما می بایست در هنگام خرید انگشتر فیروزه به این نکات توجه فرمایید.

 

·         سنگ فیروزه تثبیت شده

 

مواد معدنی طبیعی این فیروزه با استفاده از اپوکسی و یا اکریلیک برای پرکردن منافذ سنگ به دلیل تقویت سنگ و محکم سازی آن اصلاح شده است. این فرآیند رنگ سنگ را حفظ می کند و تضمین می کند که در طول زمان تغییر نکند.

 

در حالی که این نوع سنگ فیروزه باعث می شود طلا و جواهرات بسیار زیبا به نظر برسد، اما قیمت آن باید کمتر از سنگ فیروزه طبیعی باشد پس در هنگام خرید انگشتر فیروزه به قیمت آن توجه کنید.

 

·         سنگ فیروزه با رنگ تقویت شده

 

این فیروزه همان روند پردازش برای فیروزه تثبیت شده را پشت سر گذاشته است، اما به آن برای افزایش رنگ سنگ، رنگ اضافه می شود.

 

در این فرآیند از مواد نرم، گچی با رنگ آبی استفاده می کنند و این نوع سنگ می تواند به آسانی قابل تشخیص باشد زیرا رنگ فیروزه ای آن غیر طبیعی است.

 

با یک تیغه، این نوع سنگ فیروزه به راحتی می تواند بر خلاف فیروزه ی با کیفیت که در بالا به آن اشاره کردیم، خراشیده شود.

 

در مقایسه با سنگ فیروزه طبیعی و یا تثبیت شده، فیروزه رنگی در قیمت های بسیار پایین تری به بازار عرضه می شود.

 

·         سنگ فیروزه بازسازی شده

 

این نوع سنگ از فیروزه گچی ساخته شده است که آن را به پودر تبدیل کرده و با رنگ ها و اپوکسی مخلوط می شود و سپس به فرم جامد تبدیل می شود. سپس سنگ برش داده شده و در جواهرات مورد استفاده قرار می گیرد.

 

این سنگ های جواهری شبیه به فیروزه ای طبیعی هستند اما قیمت بسیار کمتری از سنگ فیروزه اصلی دارند.

 

·         سنگ فیروزه شبیه سازی شده

 

این نوع از سنگ فیروزه از پلاستیک ساخته شده و در جواهرات ارزش چندانی ندارد این نمونه فقط یک کپی از سنگ فیروزه است.

 

این نوع از سنگها به عنوان جواهرات به کار رفته در البسه مورد استفاده قرار می گیرند و باید براساس کاربرد آنها آن قیمت گذاری شوند.

 

انگشتر فیروزه

چیزهایی که باید بعد از خرید انگشتر فیروزه آنها را بخاطر داشته باشید:

 

• هنگام انجام کارهای سنگین، از جواهرات فیروزه ای خود استفاده نکنید.

 

• آنها را دور از شرایط جوی نامناسب نگه داری نمایید (هوای بسیار سرد و یا بسیار گرم).

 

• از پاک کننده جواهرات برای تمیز کردن آنها استفاده نکنید زیرا مواد شیمیایی ممکن است به ساختار سنگ آسیب برساند. در عوض، با استفاده از یک پارچه نرم و آب گرم آنها را تمیز کنید.

 

• برای جلوگیری از ایجاد خراش بر روی سنگ،بعد از خرید انگشتر فیروزه، جواهرات فیروزه ای خود را به طور جداگانه از سنگ های دیگر نگه داری کنید.

 

امیدواریم ذکر این مطالب برای شما مفید بوده باشد و در انتخاب خود در هنگام خرید انگشتر فیروزه و انگشتر فیروزه زنانه و انگشتر فیروزه مردانه دقت لازم را به عمل بیاورید.

 شما هموطنان عزیز می توانید برای مشاهده خواص فیروزه نیشابور به سایت زرسی مراجعه فرمایید.



می پسندم نمی پسندم

تعداد بازديد : 105

تاریخ انتشار: جمعه 14 تير 1398 ساعت: 13:53

برچسب ها : ,,,,,,,,
نظر

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:










دوستان و همکاران

با مرجع گرافیک دوست شوید !

محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما تهران گراف قالب گراف
تمامی حقوق سایت و قالب برای((جواهرات و سنگ های قیمتی)) محفوظ می‌باشد و هرگونه سؤاستفاده و کپی برداری پیگرد قانونی دارد | کپی رایت ۲۰۱۳
طراحی و سئو: تهران گراف ترجمه: قالب گراف